האפיפיור וגולדה:
האפיפיור פאולוס השישי אמר לראש ממשלת ישראל, בזמן מלחמת יום הכיפורים, גולדה מאיר: "אני מזועזע מן האלימות שהפעילו היהודים בארץ הקודש".
ענתה לו גולדה: "אבל זה שלנו"!
כלומר, יש לי זכות ואף חובה לכבוש את ארצי כדי להשיב את הצדק לעולם, בלי התנצלויות ובלי התפיפיפות.
שושלת קין והבל:
אם נשים לב לשושלות שבספר בראשית נראה דבר מעניין.
א. שושלת קין – שושלת פיתוח החברה האנושית:
- יוון – אבי יושב אוהל ומקנה – ממציא הכלכלה.
- יובל – ממציא המוזיקה והאומנות.
- תובל – לוטש נחושת וברזל – כלי מלחמה.
- נעמה – שמה מורה שהייתה נעימה בעוה"ז.
במשפחה זו מחנכים להיות עשיר – וזה מצריך להשקיע את חייך בעוה"ז.
בשיטה זו נוקט האיסלאם שלקחה לה כתורה את מידת הגבורה באופן קיצוני ומכך הגיעה לידי פיתוח הפראיות הברברית.
ב. שושלת שת – עוסקת ברוחניות ובחכמה:
- אנוש – "אז הוחל לקרוא בשם ה'".
- מהללאל – "מהלל את ה'".
- חנוך – "ויתהלך חנוך את האלוהים".
- למך – "זה ינחמנו מן האדמה אשר אררה ה'".
- נח – "איש צדיק".
בשיטה זו נוקטת הנצרות שלקחה לה כתורה את מידת הרחמנות באופן קיצוני ומכך הגיעה במשך הדורות לשחיטת ורצח מיליוני יהודים.
מה חסר לשניהם? – החיבור והאיזון בין הגבורה והרחמנות.
לכן רק הנביא בישראל יכול להיות "חכם גיבור ועשיר" – חכם מצד אחד (מידת הרחמנות), עשיר מצד שני (מידת החומרניות) ועם זאת לשלבם בגבורה וזו ייחודיותו עם ישראל – מחד רחמנים ביישנים וגומלי חסדים ומאידך "עם קשה עורף" ו – "עזים שבאומות" – בעל יכולת מסירות נפש מאין כמוה.
"ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ" ובמידה זו עוד נזכה לראות בפריחתה של ארצנו השלמה במהרה בימינו אמן.